شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۴:۳۱

بهبود بازار نفتکش‎های متوسط از سال 2018

 باشگاه خبری فراساحل: با توجه به توسعه زیرساخت‎های نفتی آمریکا و افزایش صادرات نفت این کشور در سالهای آتی، پیش بینی می‎شود که بازار کشتی‎های نفتکش متوسط از سال 2018 به بعد بهبود یابد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل شرکت کشتیرانی  نفتی Teekay در گزارشی در همین ارتباط آورده است: "در حالیکه افزایش صادرات دریایی آمریکا تاثیر مثبتی  بر روی بازار کشتی‎های نفتکش خواهد گذاشت، به نظر نمی‎رسد که حجم صادرات نفت بتواند تاثیر اساسی بر قیمت محموله‌‌‌ها داشته باشد." با در نظر گرفتن برنامه سنگین بارگیری کشتی‌‌‌های نفتکش بزرگ در نیمه اول سال 2017 میلادی، که به احتمال فراوان بر نرخ حمل کالا تاثیر منفی خواهد گذاشت، تغییرات مثبت تقاضا ناشی از افزایش صادرات نفت آمریکا ‌‌‌می‌تواند اثرات منفی افزایش ناوگان کشتی‎های نفتکش را تا حدودی خنثی کند.

انتظار ‌‌‌می‌رود که صادرات نفت آمریکا از خلیج مکزیک همچنان افزایش یابد، به علاوه اینکه ساخت یک پایانه دیگر برای کشتی‎های نفتکش  افرامکس  نیز صادرات این کشور را بالاتر خواهد برد. اینها نشانه‌‌‌هایی از بهبود وضعیت بازار کشتی‎های نفتکش‎ متوسط است. پیش از برداشته شدن ممنوعیت صادرات نفت آمریکا در سال 2015 میلادی، تقریا تمامی نفت صادراتی این کشور روانه کانادا ‌‌‌می‌شد. با این وجود، نفت آمریکا هم اکنون به مشتریانی در آسیا و اروپا ارسال ‌‌‌می‌شود و این حجم از صادرات در نیمه دوم سال 2016 افزایش چشمگیری یافت. از ابتدای سال 2015 تا کنون صادرات نفت آمریکا به آسیا 83 هزار بشکه در روز، و به مشتریان اروپایی 55 هزار بشکه در روز افزایش یافته است تا به این ترتیب کاهش صادرات 145 هزار بشکه ای این کشور به کانادا جبران شده باشد.



  کد خبر : 3447
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :